خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «در جمهوری اسلامی نیز بعد از ۲۰ سال کار شورا‌ها شروع شد که مردم باید ثمره آن را احساس کنند. باید از این مشورت گرفتن‌ها شاهد پیشرفت شهر و کشور باشیم. رأی مردم حق‌الناس است. مردم شما را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند تا کارهایشان حل و فصل و مشکلات شهر حل گردد؛ نه این که خدای ناکرده در اختلافات این چنینی سپری شود.»
کد خبر: ۱۱۰۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 29 April 2023

تابناک فارس به نقل از هورگان: حجت‌الاسلام عقیل شفیعی در خطبه‌های نماز جمعه در پیش بودن روز شورا‌ها را تبریک گفت و اظهار داشت: «شورا بر مبنای یک بنای عقلانی و شرعی به پا شده است و در قرآن هم سوره‌ای به نام شورا داریم و خدا برای جلوگیری از استبداد رأی به آن امر کرده است.»


وی افزود: «در جمهوری اسلامی نیز بعد از ۲۰ سال کار شورا‌ها شروع شد که مردم باید ثمره آن را احساس کنند. باید از این مشورت گرفتن‌ها شاهد پیشرفت شهر و کشور باشیم. رأی مردم حق‌الناس است. مردم شما را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند تا کارهایشان حل و فصل و مشکلات شهر حل گردد؛ نه این که خدای ناکرده در اختلافات این چنینی سپری شود.»


خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «باید با بزرگان شهر و صاحبان اندیشه مشورت کنید تا آنچه رضای خدا و عامل پیشرفت شهر و مطالبات مردم است انجام گیرد. ان‌شاءا... که در زمان باقیمانده اتفاقات بهتری در شورای شهر رقم بخورد و مردم رضایت پیدا کنند.»


حجت‌الاسلام شفیعی به روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و عنوان داشت: «این روز به مناسبت خروج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز نامگذاری شده است. بزرگان زیادی زحمت کشیدند تا سلطه اجانب را از این مملکت بردارند. روز خلیج فارس یک نام نیست؛ یک تاریخ، سرگذشت و درس است. خلیج فارس نامی است که تا ابد باقی خواهد ماند.»


وی سالروز آغاز عملیات بیت‌المقدس را گرامی داشت و با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: «چرخ جامعه به دست کارگران می‌چرخد. در سال رشد تولید و مهار تورم، قطعاً همین کارگران می‌توانند تأثیر زیادی بگذارند. مقام معظم رهبری فرمودند: این قشر جزو وفادارترین اقشار به نظام هستند. این‌ها صاحب انقلابند. قدر آن‌ها باید دانسته و مطالباتشان باید دیده شود. آن‌ها سزاوار بهترین‌ها هستند.»


امام جمعه موقت نی‌ریز، در جایی دیگر سالروز شهادت آیت‌ا... مطهری و روز معلم را گرامی داشت و بیان کرد: «آیت‌ا... مطهری ثمره عمر امام (ره) بود. اولین معلم عالم خدا و معلمی شغل انبیاست. معلمان نباید دغدغه‌ای جز آموزش داشته باشند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار